rahele1

اشتراک گذاری مسائل حقوقی

rahele1

اشتراک گذاری مسائل حقوقی

مال منقول و غیر منقول چه تفاوتی دارند ؟

به گزارش سایت مشاوره حقوقی دینا، اموال دارای دسته بندی های مختلفی هستند . یکی از مهمترین این دسته بندی ها ، تقسیم اموال به منقول و غیر منقول است . ملاک تقسیم بندی اموال به این شیوه ، قدرت جا به جایی اموال است . اموال منقول قابل قابل جا به جایی و اموال غیر منقول غیر قابل جا به جایی هستند . همین ویژگی باعث شده است تا آثار حقوقی متفاوتی بر اموال منقول و غیر منقول بار شود . از جمله نتایج تفاوت مال منقول و غیر منقول در موارد زیر است :
دادگاه رسیدگی کننده به اختلافات مربوط به اموال منقول با دادگاه رسیدگی کننده به اختلافات مربوط به اموال غیر منقول متفاوت است . دادگاه صالح برای اموال منقول ، دادگاه محل اقامت خوانده و برای اموال غیر منقول دادگاه محل وقوع مال است . 
دومین فرق اموال منقول و اموال غیر منقول در نحوه توقیف آنها است . توقیف اموال منقول به راحتی انجام می شود ، در حالی که توقیف اموال غیر منقول دارای شرایط متفاوتی است .
هم چنین اموال منقول و اموال غیر منقول در هزینه دادرسی نیز با یکدیگر متفاوت هستند . هزینه دادرسی در اموال منقول بر اساس ارزش مالی آن است اما برای تعیین هزینه دادرسی اموال غیر منقول ، نظر کارشناس تعیین کننده است . برای مطالعه بیشتر درباره تفاوت اموال منقول و اموال غیر منقول روی لینک زیر کلیک کنید :




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.